Tuesday, October 7, 2014

Vitamin B-Complex

Salam..

Tahukah anda bahawa Vitamin B yang diperlukan untuk menukar makanan kepada tenaga merupakan vitamin larut air yang akan dibebaskan melalui sistem pencernaan sekiranya terdapat lebihan dalam badan.. Oleh itu  kesemua komponen vitamin B yang diperlukan mestilah diambil setiap hari untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Fungsi Vitamin B
1. Selain bertindak menukarkan lemak, protein dan karbohidrat menjadi tenaga; ia turut melancarkan proses penghadaman  sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

2. Manfaat vitamin B dalam menjaga kesihatan fungsi saraf turut berfungsi meredakan tekanan,  sakit kepala dan masalah insomnia..

3. Bersifat membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru, ia berupaya membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan beruban seterusnya mengekalkan kesihatan rambut serta

4. mengurangkan keletihan mata, mencegah katarak serta meningkatkan kualiti penglihatan, memori dan daya fokus seseorang.

5. Masalah PMS?? vitamin b juga mempunyai keupayaan untuk meredakan masalah senggugut ,

6. membantu pembentukan sel darah merah yang sihat beserta antibodi, mencegah anemia. Kehadiran Vitamin B membantu melancarkan peredaran darah, merendahkan paras sistin, serta merawat atau mencegah mabuk laut atau darat

7. meredakan alahan



Kelebihan B Complex Shaklee 



Ia mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuk 100% biotin dan asid folic , malah oleh kerana ia berasal dari sumber semula jadi, Vitamin B Compleks Shaklee tidak menyebab jangkitan kulat  atau bakteria sepertimana Vitamin B yang berasal dari sumber yis bir.

Saintis Shaklee juga telah mencipta asid folik semula jadi pertama dunia yang mempunyai kadar keboleh serapan yang sangat tinggi dan berkualiti.




PERINGATAN!!

Pengambilan Vitamin B akan meningkatkan metabolisma badan dan menyebabkan haba badan dibebaskan. Oleh itu, pengambilan air putih atau teh herba yang banyak adalah sangat digalakkan.


Testimoni


Sejak memahami fungsi dan kesan pengambilan Vitamin B ummi menjadi lebih konsisten untuk mengambil sebiji Vitamin B complex setiap pagi bagi memastikan kekal bertenaga sepanjang hari ... Ini kerana selepas seharian bekerja di pejabat, ummi perlu bergegas memandu mengambil anak-anak di taska, di sekolah agama dan yang bongsu di rumah pengasuh, kira-kira sejam perjalanan berhenti-berhenti dan rushing balik rumah untuk memasak, membasuh, mengemas dan tidak lupa menyusukan baby hana.. :) rutin seorang ibu, Tanpa pengambilan Vitamin B memang awal dah surrender ..




Hubungi untuk lebih maklumat dan pelanggan ummi akan diberikan khidmat nasihat secara ekslusif. Atau anda boleh BELI SEKARANG dan Vitamin B anda akan sampai terus ke rumah anda


seorang ummi kepada 4 orang cahaya mata yang sangat aktif, zaujah kepada abi yang sporting..yang menjadi pengedar Shaklee untuk membantu lebih ramai pelanggan menikmati hidup yang lebih sihat, Insyaallah... :)
**sms/WA/ telegram : 0166251312 **FB Sazlina Eina, ** email: dariummi83@gmail.com**



No comments:

Post a Comment